30 Haziran 2012 Cumartesi

Limonlu Kek


Hamilelikle birlikte damak tadımın az biraz değiştiğini hissediyorum. İnanılmaz limon kullanıyorum salatada, yemeklerde. Burnuma limonlu kek kokuyordu, sağolsun Kerem'in arkadaşlarından Selim'in annesi Süheyla bana bir tarif verdi, ne iyi etti. Teşekkür ederim komşu :)
Kakaolu kek hastası ben artık limonlu keke düştüm. Kekin tadını yapılış sırası bile etkiliyor sanırım. Bu kek normalde yaptıgım sırdan biraz farklı. Bu harika tadı vermesi belkide bundandır. Öğrendiğim çok iyi oldu, bıkana kadar yaparım artık.



Malzemeler;
3 Yumurta,
1.5 Su bardağı şeker,
2.5 Su bardağı un,
1 Su bardağından biraz az süt,
Yarım su bardağı sıvı yağ,
1 Limon ( ben kabuk için 2 limon kullandım, sıkmak için 1,5 limon)
1 Paket kabartma tozu,
1 Paket vanilya

Yapılışı;
-Yumurta ve şeker beyaz olana kadar çırpılır.
-Un, sıvıyağ,kabartma tozu ve vanilyada eklenerek karıştırılır.
-Ayrı bir yerde limon kabuğu rendelenir, suyu da sıkılarak ayrılır.
-Limon suyunun üzerine süt ilave edilerek 1 su bardağına tamamlanır.
-Sütlü limon karışımı kek hamuruna eklenir, karıştırılır.
-Rende limon kabuğu da eklenerek hiç topak kalmayana kadar karıştırılır.
-Yağlanmış kalıba dökülerek, önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 40-45 dk pişirilir.
- Piştikten sonra 1 saat dinlendirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder