11 Nisan 2012 Çarşamba

Enginar Dolması


Eşim sayesinde tanıştığım leziz tatlardan biri enginar dolması. Annesi yaparmış, çok sevdiği yemeklerden biri. İnternetten araştırıp yapmıştım gecen senelerde, o iştahla yerken bende denemiş, sonrasında hastası olmuştum.
İş gezisinden döndüğü gün pazara sırf enginar bakmaya gittik. İş için gittiği İstanbulda satıldığını görünce mevsimin girdiğini, enginarların çıktığını düşünmüş. Akşam saatlerinde bulma ümidim pek yoktu. Ama nasip işte, çok yıpranmış olsa da son 2 taneyi bulduk :) Mevsiminede girmişiz ki artık her hafta Enginar dolması rutinimiz olur...
İç yaprakları ile iç kısımdaki tüğlü bölümü temizleyip, iç malzemeyi doldurdum. Yapraklar olmazsa olmazı. Aralarınada koyabildiğim kadar iç malzeme koydum. Piştikten sonra tane tane o yaprakların yumusak kısımlarını yemek çok eğlenceli oluyor. İç malzemeyi ekşimsi yapınca daha çok beğeniyorum. Çok doyurucu ve yaprakları ile piştiği içinde çok sağlıklı bir yemek. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder