4 Şubat 2013 Pazartesi

Kış Güneşi

Ankara'da kış çok güzel geçiyor şu günlerde. Güneş çıkıyor bol bol. Belki evde olduğumdan bilemiyorum, dışarının ayazı var mıdır bilmeden güneşle yorum yapıyorum. Evde ise zaman zaman hava fırtınalı, zaman zaman yağmurlu çok nadirde güneşli oluyor :) Keremde yaşın getirdiği olumsuzluklar evden çıkmamanın verdiği sıkıntı ile artmış hatta zirveye ulaşmış durumda! Herşeye bir olumsuzluk, bir zırıltı Allah'ım sabrımı deniyor diyorum. İlk günler zorlandım. Sabah kırkı çıkmamış bir bebekle 2 yaşında bir çocuğu aynı anda idare ederken bir yandan da kahvaltı hazırlamak evlere şenlik bir rezillikti :)Ne yapacağımı şaşırdım bir kaç gün. Sonrasında Allah yardım etti, kız sabahları emip uyumaya basladı, Keremin sevdiği çizgi film sabaha denk geldi ve ben aynı şeyleri yapmaktan hızlanmaya başladım. Artık herşey için bir telaş haline giriyor bir an önce bitirmeye çalışıyorum ki her an ufaklık uyanabilir yada büyük sorun çıkarabilir.
Zamanla alışıyor insan, herşey bir rutine biniyor ya seviyorum ben. Bebekler ve çocuklarda severmiş ya halimizden yavaş yavaş memnun olmaya başlıyoruz onu farkediyorum. Az çok yeme, içme, diş fırçalama, emme, alt değiştirme saatlerini kafama yazdım, bunları bilmek rahatlattı. Kerem ile aktif oyun saatlerine özellikle dikkat eder oldum. Haftasonu baba ile dışarı çıkıyor hafta içi hava nasıl olursa olsun muhakkak balkona çıkarıp hava aldırıyorum. Balkondaki bisikletle iki tur atıyor, hava çok soğuk olursa kısa tutuyorum kendide zaten "Üşüdüm anne" diyor :) Çoğunluk güzel olduğundan epey bir zaman geciriyor o vakit bende mutfağı toparlıyorum, yemek yapıyorum. Bugün çok güzeldi, balkondaki çiçeksiz saksının toprağı döktüm, Kerem kepçe ve kamyonları ile bir güzel oynadı. Eski tavaları, temcereleri de ona verdim yemek yaptı bana :) Böyle zamanlar artsın diye bahar hatta yaz hemen gelsin istiyorum. Ah insanoğlu işte yazında kış gelsin diye bekleyen biri vardı sanki!
Keremi ve yaşıtı çocukları anlamak adına bir kaç kitap aldım, okuyorum. oldukça işime yaradı. Haluk Yavuzer Hoca'nın 3 kitabı. "Çocuğunuzun İlk 6 Yılı", "Çocuk Eğitimi El Kitabı" ve "Çocuğu Anlamak ve Tanımak". İlk olarak "Çocuğunuzun İlk 6 Yılı" kitabını okudum, şöyle bir taradım ki Oğlumun tüm aksilikleri kendine özel değilmiş. kendimi suçlamaktan vazgeçtim, içim rahatladı ve ne yapacağımı az çok belirlememde yol gösterici oldu. Şuan "Çocuğu Anlamak ve Tanımak" kitabına başladım ve yaptığım hataların farkındaydım da bu hataların nelere yol açacağını bilmiyordum. Bunları ve doğru olanı öğrenmek adına çok güzel bir kaynak olmuş, benim gibi çocukları daha iyi anlamak için arayış içinde olan anne-babalara öneririm. Bu kitapların bana öğrettiği birşey daha var ki oda daha çok okumak gerektiği. Daha çok OKUmalı yeni nesiller çok farklı, dahada farklılaşacak!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder