27 Ağustos 2013 Salı

Kreşe Alışma Günleri

İlk gün
Sabah kendi kalktı bizim gürültüye, uyandırma sorun olmadı, okula gitmeye sıcak baktı. Girişte ayakkabıyı bile değişmeden içeriye dalmaya çalıştı, istekli olduğunu bir kez daha anladım, mutlu oldum. Hocamız Muhterem Hanımmış çok sevindik, çevreden hakkında hep hoş şeyler duymuştuk. Hocamızla tanışmak konusunda çekingen davrandı. İlkin sınıfa girmek istemedi, ilginçtir ayrılmakta istemedi kapıda az durduk nasıl olmuşsa oyuncakları incelemeye girdi, çoluk çocuk derken beni unuttu. Aşağı bekleme odasına giderek odaların kameradan çekimlerinr baktım. Her hareketini takip için güzel oldu. Önce odadaki diğer çocuklara aldırmadı, sonra hocaları ne dediysr kandırdı, birşeylerle uğraştılar lego gibi tam göremedim. Yemekhaneyi yadırgamadı yahut uzaktan öyle geldi, ballı ekmek ile süt vardı. Sütü içti ballı ekmeği hocanın zorlaması ile yedi. Odalar arası gelip giderken el ele tutuştular  bu hoşuna gitti gördüğüm. Yatakhaneye girdi bir ara inceledi çıktı. 11:30 gibi teslim aldım. Çıkarken mutluydu, oyun oynadığını söyledi. Öğretmeni ve arkadaşlarını sevmiş, dile getirdi.  Ilımlı bir hali vardı genelde.
Kıza gelince idare etti, sıkmadı şükür beni. İnş. Yatında böyle olur, çünkü yarın biraz daha fazla kalacağız...
İkinci gün
Sabah kalkması zor oldu. Kalktığında sinirliydi. Gitmicem diye tutturdu. Giymicem, yemicem, içmicem, binmicem, girmicem çok agresifti. Sınıfa girdiğimizde öğretmeni kucakladı, odadaki oyuncaklara yönelince izleme odasına geçtim. Kahvaltıyı düne göre daha az yaptı. Peynir yemediği için diye düşündüm. En çok oyun saatinde mutlu oluyor, öğretmenin dediğine göre arabalarla oynamak istemiş hep. Dünde uzay roketi yapmış legolardan :) Kalemi güzel tutuyor dedi, evdeki çizimlerimiz işe yaramış sanırım. Bugün öğle yemeğine de kaldık. Pirinç pilavını kameradan gördüğüm kadarıyla rahat yedi, yeşil mercimek çorbasını döke saça yedi, sonrasında pantolon üst baş batmıştı. Nevresimlerimizi verdiler, yarın öğle uykusuna kalacağımız için. Yıkadım ütüledim, katladım. İsimleri yazdım, yarınki uyku saatini merakla bekliyorum.
Üçüncü gün 
Sabah kendi kalktı, iyiydi. İlk cümlesi bende gidecem oldu. Hazırlandık sorunsuz kapıdan girdik. Sınıfa girerken çekindi, öğretmenle kucaklaşınca az açıldı. Kahvaltı tabağını bitirdi bugün.  Öğle yemeğini az kendi yedi, az öğretmeni verdi. Bugün uyuyacağından heyecanlıydım, merakla ekrana kilitlendim. Herkese pijamaları giydirildi, yataklarına yatırıldı. Kerem ortama iyice alışmanın verdiği şımarıklıkla yastıkları fırlatıp oyun odasına kaçtı, geri getirdiler yatırdılar debelendi. Biliyorum ben oğlumu, uykuya direnç gösterir, çok zordur. Öğretmeni kucağına alıp ışıkları kapattı. O ara yemek yemeye gittiğimden göremedim nasıl uyuduysa döndüğümde yatağındaydı. 2 saatlik uykunun ardından uyandırdılar, teslim ettiler. Keyfi iyiydi, bugün genel olarak iyi geçti diyebilirim. Yarın tüm gün duracak, bakalım nasıl olacak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder