15 Şubat 2012 Çarşamba

Hatirla Oni!

Banka, iş yerindeki uygulamalar, arayüzler, mail hesabı, interaktif sitelere üyelikler için pek çok şifre ve parola kullanıyoruz. Zamanla içimiz dışımız şifre oluyor.  Düzenli olarak değişmesi gerekenler oluyor.  Birde son verilen 4 şifre olmayacak, özel karakter, büyük küçük harf, sayı olacak, tekrar olmayacak falan filan bayağı bir çaba sarf ederek muazzam birsey bulana kadar, begendirene kadar bir hayli zaman harcıyorsunuz o an için işinizi hallediyorsunuz. Ya bir sonraki giriş aşaması? O beğendirdiğiniz şifreyi hatırlamıyorsunuz? Ooooo yine mi?
Hani bazı insanlarda vardır ki belayı çeker böyle durumlarda. Lanet gibi birşeydir bu aslında. Zamanla farkına da varılır bu lanetin, kabullenilir. İnteraktif işlemler olsun, sayısal hesap gelir giderleri olsun, soft program kurulumları, sisteme tanıtılmalar hep bir sorun cıkar bazı insanlara. İşin başında bir şeylerin ters gideceğini bilir. Korktuğu da hep başına geldiğinden korkmamaya başlar, alışır sonucu bekler. İşte o kişilerden biriyim ben. Ne program kursam hata verir. Ara ödemede maaşı yatması gereken 200 kişi varsa benimki bordro ödemesi çalışmaz kalır. Sıra beklerim tam bende mesai biter. Banka hesabımın başvuru sırasında özellikle belirtmeme rağmen internet bankacılığının aktiflenmesi unutulur, boğuşurum saatlerce şifre ve parolalarla ama nafile. Yoruldum birazda bunaldım şifre işlemlerinden bu nedenle ara verdim bloga girmeye. Bu blog için aldığım yeni mail adresini ve şifresini unutmuştum. Hata benim evet, yine de zaman tanıdım kendime. 
O zaman bitti geldim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder