15 Şubat 2012 Çarşamba

ODA

Jack 5 yaşına bastığında başlıyor kitap. Günü hep bir odada geçiyor, annesiyle. Başka da bir yer bilmiyor. Annesi onun herşeyi. 5 yaşında bir çocuğun dilinden yazılmış harika ötesi diye değerlendirmeyi hak ediyor bana göre. Gün boyunca annesi ile çeşitli aktiviteler yapıyor, kitap okunuyor çok çok. Sadece 5 kitapları olduğu için hep aynılarını. Tv seyredebiliyor ama çok değil, çünkü onun tabiriyle beyni eriyebilir. Annesi öyle diyor.
Tuvalet kağıdından oyunlar oynuyorlar, boya kalemleri ile şekiller çizip boyama yapıyorlar. Tavanda olan küçük pencereden gökyüzünü seyrediyorlar. Yedikleri yumurtaların kabuklarından yılan yapıyorlar, uzun bir yılanları var, bunu yatağın altında saklıyorlar. Banyo yapıyorlar, öğle uykuları var. Kelime sandviçi yapıyorlar, hikaye anlatıyor anne, bazende Jack. Tekerleme söylüyorlar, Şarkılar da. Jack çok şarkı biliyor. Sonra bir gün artık dayanılmaz geliyor bu oda anneye. Kurtarmak istiyor Jack'i. Plan yapıyorlar. Ve başarıyorlar. Yıllar önce anneyi kaçıran yaşlı Nick'ten kurtuluyorlar. Kaçıyorlar, Oda'nın dışına çıkıyorlar. İşte ikinci kısmı oluşturan gerçek dünyayı tanıma çok sancılı geçiyor Jack için. Odayı özlüyor. Anne ise değişen durumları görüyor, alışmaya çalışıyor. Bunalıyor. Beraber aşıyorlar herşeyi.
Çok güzel bir anne-çocuk ilişkisi, sevgi diyalogları. Annenin çocuğu uğruna girdiği fedakarlıklar. Bazılarını aklım almıyor kimini düşünmesi bile çok ağır! Kitabı okurken bir kez daha saygı duyuyorum tüm annelere. Kadın zayıftır evet ama ANNE güçlüdür.
Jack'e gelince, harika bir çocuk var karşımızda. Kitabın onun dilinden olması ise bence en önemli özelliği. Unutmuşuz çocukça düşünmeyi. Etrafımızda olan basit ama güzel şeyleri görmeyi, şükretmeyi.
İlk gün kitabın tesiri altında kaldım, çok üzüldüm, içimi yaktı. Kaçışları içimi rahatlattı. Kitapta olsa hikayeyi oda da bitirmek zalimlik olurdu. Kitap bittiğinde içiniz bir nebze rahat ediyor.
Kitabın yabancı basım kapağını daha çok beğendim. Bir de fragmanı var. Bunu da yeni gördüm, artık kitaba da fragman çekiliyor :) Bu kitap dünya çapında epey çok satmış. NewYork Times tarafından 2010 yılının en iyi 10 kitabından biri olarak seçilmiş. Sonuna kadar hak etmiş.
Kitabı alırken basım hatası var mı diye bakmakta fayda görüyorum, yoksa benim gibi en heyecanlı yerinde yaklaşık 30 sayfa süren bir hatayla karşılaşırsınız ve yenisini göndermeleri için 3-4 gün beklersiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder