2 Nisan 2012 Pazartesi

Toscana'nın İçli Dolu Sepet Ekmeği

Asıl üstten görüşünü daha hoş ama fotları evde unutmuşum. Bir ara unutmazsam ekleyeyim inş.
Ekmek tarifi bakarken buldum Toscana'yı.Ekmeksiz yaşayamayan ülke İtalyadan. İtalyanlar derlermiş ki; " La tavola senza pane e spoglia" yani demek oluyor ki; " Ekmeksiz bir masa çıplaktır." Adamların bu ekmek hastalığından sırf ekmek için özel süslenmiş porselen tabakları mevcut. 

Çok cazip geldi görüntüsü, normal ekmek bile yapmadan bunu denedim ilkin. Sonuc cok güzeldi, eşim çok beğendi. Daha önce yediği "Calzone" Ekmeğine benzetti. Nette biraz araştırdım bu tarife hakikaten calzone diyende var. Sabah kahvaltısı için ideal. Doyurucu bir ekmek, tek başına bir öğün kabul edilebilir. Ben görüntüden dolayı kıtır olacagını düşündüm. Fakat hiç de korktuğum gibi olmadı. tersine şaşırtıcı derecede yumuşak çıktı hamuru. Çok beğendim. Tarif listeme alıyorum, sık sık yapabilirim. Esinlendiğim kaynaklar kısmında çeşitleri mevcut, değişik değişik denemeyi düşünüyorum.
Hamur ( 2 orta boy ekmek)
1 bardak ılık su
1.5 tatlı kaşığı şeker
1 yada 1.5 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
2.5 bardak un
2 çay kaşığı instant maya

İç malzemesi 
istenen kadar dilimlenmiş salam sosis
1 bardak kaşar rendesi
1 küçük domates
2 adet mantar
1 küçük kırmızı/yeşil biber
İç malzemesi zevke ve o an elinizin altında bulunan malzemeye göre değişebilir tabi. Tarifin orjinalinde kuru domates ve soğanda vardı. Zeytinde katılabilir diye düşünüyorum. 

Hamuru Ekmek yapma makinesine şu sıra ile koyuyoruz; su, şeker, tuz, zeytinyağı, un, maya. "hamur yoğurma" programı ile hamuru yoğurttum. Makine yoğurmayı bitirir bitirmez makinede beklemesin diye kaba koydum orada oda sıcaklığında 1 saat bekletip mayalanmasını sağladım. 
sonrasında 2 bezeye bölüp, uzunlamasına olacak şekilde açtım. iç malzemeyi yine uzunlamasına koyup kenarları kesik kesik olacak sekilde kestim. Daha sonra iç malzemeyi kapatacak şekilde şaç örgüsü gibi bir sagdan bir soldan kesik parçalarla kapattım. Üzerine yumurta sarısı sürüp, biraz susam serptim. fırına verdim yaklasık 25 dk pişti sanıyorum. 

Esinlenilen Kaynaklar: 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder