31 Ağustos 2012 Cuma

Geniş Aileye Doğru

foto:http://bp4.uuuploads.com/landscape-photography/landscape-photography-14-large.jpg
Günlerin ilerlemesini isterken bir yandan da başıma geleceklerden dolayı merak içindeyim. İlk hamileliğimin son demleri tecrübeli arkadaşlar son rahat günlerimi yaşadığımı söyleyip, geleceklere karşı uyarıda bulunmuşlardı. Nelerle karşılaşacağımı az çok tahmin ediyordum. Yaşamak farklı birşey tabiki bunu sonra anlıyorsun. Fakat yaşadıklarının karşılığında ne alıyorum, zorlukla gelen güzellikler nelerdir bir de onları düşünüyorum ki katlanılabilir, hatta şükredilebilir oluyor şikayete meyilli durumlar.
Şimdi ikinci çocuk doğduktan sonraki iki çocuklu anneliğin bana neler getireceğini dahası benden neler götüreceğine hazırlanmak adına tecrübeli annelerin bloglarını dolanıyorum. Hepsi de zorluğundan dem vurmuş, heleki yardım alamayanların felekleri şaşmış belli! Ama sorsanız hepsine değer, nasılki bir çocuk AŞKtır, ikinci ile bunu ikiye katlıyorsunuz diyorlar.
Cahil cesur olur derler ya heralde cahiliyetimden geliyor bu cesaretim. Zorlukları elbet yaşayacağım ya zahmetsiz rahmet varmıdır? En çokta bana en büyük yardımcı olan, imdadıma hep yetişen eşimi kutluyorum. İkinci çocukla en çok yük ona binecek, çünkü yardım isteğim artacak en azından ilk aylar kendimi toparlayana kadar. Buna rağmen ikinci çocuğa isteğini takdir etmeyimde napayım?
Canım babacığım benim...
Şu doğumdan sonraki ilk günlerdeki uykusuzlukları unuttum, e Allah unutturuyorki kadınlar tekrar çocuk düşünebiliyorlar. Hatırlamaya çalışıp yine gelecek bu günlere kendimi hazırlamaya çalışıyorum. Sanırım ilkindeki gibi 37. haftaya kadar çalışmak akıl karı değil. Evet evet 32. haftada ayrılıp kendime biraz zaman ayırmak, evimin keyfini çıkarmak en doğru yol.
Zor ama güzel günler sizi bekliyorum, Felaket tellalı annenlerden uzak, felaket tellalı annelikten uzak, umutlu ve fedakar bir annelikte gözüm!
Zorluklara karşı tek sözüm olacak "Değmez mi?" Cevabı anne olan herkes gayet iyi biliyor...

2 yorum:

  1. Aytencim ilk bebekte bile nasil zorlanmıştım. İkisi bir arada benimde gözüm çoook korkuyor. Belkide bu korkudan ikinciye ben cesaret edemezdim. Benim de duam inşallah eşim ilk lohusalığımdaki gibi beni yanlız bırakmaz. Yanlız kalırsam napabilirim kimden yardım isteyebilirim halen onu düşünüyorum

    YanıtlaSil
  2. Betül, Allah kaldıramayacağın yükü yüklemezmiş bunu düşün. Birde her zorlukla bir kolaylıkta veriliyor. Hele snein gibi anneliğin üzerine cuk oturduğu bir bayan hepsini alnının akı ile atlatır ben inanıyorum. Seneye bu zaman ahhh ne güzel olmusta doğmuş bu diyeceksin :) nasıl mutluyum senin için ya bir anlatabilsem :)

    YanıtlaSil