20 Ekim 2012 Cumartesi

Anne Kalbi

Anneliğin ne güzel, ne kuvvetli bir duygu olduğunun yanında ne kadar korkunç ve bir kez yaşanmışsa asla kaybolmayacak bir duygu olduğunu bir kez daha hatırladım bu kitapla. Allah hiçbir anneyi evladından ayırmasın inş. Hiçbir sebeple ayırmasın. Çocuk bir kadının hayatına girince çıkmamalı yoksa çok büyük doldurulamayacak bir boşluk oluşuyor. Çok düşündürücü, üzücü satırları vardı. Annelik duygusu her satıra sinmişti, çok başarılı yansıtılmıştı. Çok beğendim, adeta yaşadım. Bu nedenle yazar ilgimi çekmeye başladı, araştırdım bir kızı olduktan sonra mesleğini bırakıp yazarak para kazanmaya başlamış ve çokta başarılı olmuş. Ondan fazla ktiabı var. Bu kitabı yazanın anne olmaması mucize olurdu zaten.

 Kitabın arkasındaki şu söz kitabı özetliyor acıkcası;
"Bazı çocuklar annesinin karnında büyür, bazıları yüreğine!"
Mesleği gereği hastanenin birini gezerken rastladığı çocuğa vurulan ve bu çocuğu evlat edinerek anne olan, ve bunu çok seven, benimseyen bu duygunun hakkını veren bir kadın Ellen. Will ile geçirdiği 1,5 yılın sonunda ikiside birbirine iyice bağlanmıştır. Günler güzel geçerken Ellen bir gün posta kutusunda rastladığı kayıp ilanında bulunan çocuklardan birinin Will'e çok benzediğini farkeder. Timothy ismindeki bu kayıp çocuk Will'e ikizi gibi benzemektedir. Muhabir olmasınında verdiği merakla Ellen bu konuyu araştırmaya başlar ve konu giderek büyür. Senaryo güzeldi, kitabın son sayfasına kadar olacakları merak ediyorsunuz. Sıkıcı tek bir sayfa bulamadım ben.
Will beni çok etkiledi. Konu onun üzerine dönsede pek fazla yer almıyor hikayede. Bir kaç diyaloğa katılıyor, bunlarda bile içim titreyerek okudum. Çok sevdim bu çocuğu. Benimde bir oğlum olduğundan ister istemez etkiledi beni. İstemiyorum hiç bir roman bile olsa, uydurma bile olsa çocuklar üzerine kötü şeyler değil yazılmak düşünülmemeli bile! Katlanamıyorum, dayanamıyorum. Dünyadaki tüm çocuklar hiçbir şeye malzeme edilmesin istiyorum. Elimden birşey gelmiyor elbette, herşey nafile benimki ise  hayal!

Kitaptan alıntılar;

"Bir annenin çocuğuna duyduğu sevginin tüm insani duygular arasında biricik olduğunu öğrendim. Her anne bunu içgüdüsel olarak bilir ve ifade etmeye gerek duymaz. Ve her anne, çocuğunu evlat edinmiş de olsa, bu içgüdüsel duyguya sahiptir.Bunu daha önce bilmiyordum ama artık eminim. Tıpkı çocuğunuzu nasıl kaybettiğinizin bir önemi olmaması gibi, onu nasıl bulduunuzda farketmiyor."

" Sevgiyi karşılaştırmak zordur, buna kalkışmak bile aptalcadır ama Will'i kaybetmenin yaşattığı deneyimden bir şey öğrendim. Çünkü elbette daha öncede sevmiştim. Daha önce erkekleri sevmiştim ve belki şuanda bir adama aşık olmak üzere bile olabilirim. 
Bir annenin sevgisinin diğer sevgilerden farkı şudur; 
Birgün sevdiğiniz adamı artık sevmeyebilirsiniz. Ama çocuğunuza duyduğunuz sevgi asla tükenmez. O gittikten sonra bile!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder