12 Ekim 2012 Cuma

Gebelik Günlüğü 26. Hafta

Klasik oldu artık bende son bir aydır bu günlüğün ilk cümlesi şu oluyor; Çok yoğun ve yorgun geçen bir haftaydı. Heralde haftanın sonuna doğru yazdığımdan tam tatile ihtiyaç duyduğum vakitler aklıma bu geliyor. Neyse evet yoğundu, yorgundum. Zor zamanlar oldu ama hepsi geçti. Güzel şeylerden bahsedecek olursak sonunda sonbaharım belirtilerini gösterir oldu. Havalar soğudu misler gibi oldu. Yağmur yağdı bir temiz kokuyor heryer ohhh içine çekmeye doyamıyor insan. Bu havalarda evde durması daha bir güzel oluyor. Sıcacık evin varken ne diye dolaşasın değil mi? Ankara zaten pek birşey yok AVM'lerden başka. Onlarda işin ne alacak birşeyin yoksa! Havalarda soğuduki oralarda hastalıklar geziniyor şimdi nefesten nefese. Evde kalıp dinlenmek, kitap okuyup sevdklerinle vakit geçirmek zamanı geldi. Hakkıyla ve sağlıkla değerlendirmek nasip olsun inş.

Geçen haftanın yorgunluğunu atamadım, haftaya birkaç planım var dinlenmek adına bakalım uygulayabilirsem çok güzel olacak. Kaç haftadır haftasonunu değerlendiremedik orada burada boş boş dolaştık bu haftasonumuz boş. Kimbilir belki Kerem için şöyle açık hava güzel biryerler gözümüze kestirirsek, sonbaharın dökülen yapraklarını izleme şansımız da olur. Hep ev yanlısıyım ya soğuktan çekinip çocuğu eve tıkma yanlısı da değilim. Giydireceksin sıkı sıkı çıkaracaksın çocuğu ama açık havaya. Dolaşacak, soğuk ve temiz havayı içine çekecek, koşacak, oynayacak...Bol keseden atmak kolay ya bakalım bunları yapabilecekmiyiz? Hadi niyet ettik inş...
Karnımdakine gelince halinden memnundur sanırsam, bir iki gün bir üzüntü yaşadım o zamanalr bin takla attı karnımda. Birde sıkı tekmeler oldu kerata uyutmuyor. Çok etkileniyor benim duygusal değişimlerimden. Kerem böyle değildi, olsaydı hatırlardım heralde. Neyseki normal zamanlarda sakin bir bebek gibi duruyor,sessiz bazen okadar sessiz duruyorki başına birşey mi geldi diye korkuyorum. Bu vesveselerde normaldir sanırım bu dönemlerde.
Doktorun kan için verdiği Nutriway Chewing Iron ilacını edindim dün. Tadına baktım harika, tam benlik :) kavrulmuş kayısı çekirdeği tadı var bariz. Ahh olsa da yesek. Ah kocatepe mi yapsak bir ara, bak diyene bak yukarı yazma bari utanmaz :) E Ankaralı olduk işte içimize işlemeye başlamış :)
Karnımın büyümesi durmuş gibi duruyor, havalar soğuduğu için daha dikkat etmem gerekiyor, biraz sıkı giyinmeye çalışıyorum. Şükür şimdilik sorun yok. Ayakkabı işine gelince haliyle yağmur gelince sandaletlere veda ettik. Geçen kış aldığım spor botu giyiyorum şimdilik. parmaklarımı sıktı ilk birkaç gün ama şuan iyi. Çok rahat, bol bol yürüyüş yapmak için ideal. Hiç yorulmuyorum bununla yürürken. Yalnız çocuk baskı yapıyor, belli mesafeden sonra ağrım oluyor. Şu havalar yürümek için çok iyi, faydalanmak gerek. Bakalım belki haftasonu turlayacak açık hava bulursak değerlendirelim. Son ay kilo almadığımdan şımardım ya bu hafta abarttım, hareket şart. Birde dikkat!
Son 2 gündür kalsiyum ilacını almayı unutuyorum ve bu iki gecedir ayağıma kramp giriyor. İlki inanılmaz acı verdi sabah kalktığımda bir müddet topalladım, öğleye doğru ancak açıldı ayaklarım. Bugünde aynı olur dedim ama sabah kalktığımda 2-3 adımdan sonra düzeldi. Bu ilacı almaya daha çok dikkat etmeliyim. Bu kadar çabuk etkilediğine göre, eksikliği baya bir yaşıyorum.
Son zamanlarda faydasını öğrendiğimden ayvaya çok düştüm. Çokta sevdiğimden işime geldi. Önceleri derlerdi de inanmazdım koca karı yalanıdır o derdim. Geçenlerde bir büyüğüm bu konuda hadis var diyince araştırdım hakikaten öyleymiş. E bize ne düşüyor bol bol yemek inş.
"Rivayet edilmiştir ki, bir kavim/topluluk, çocuklarının çirkinliğini peygamberlerine şikâyet etmiştir. Bunun üzerine Allah o peygambere; ‘Onlara; gebe olan hanımlarına ayva yedirmelerini tavsiye et, çünkü bu meyve çocuklara güzellik sağlar’ diye vahiy etmiştir.”(İhya, IV/278- imam-ı gazali)"
ve birde şu var;
HŞ: Peygamber Efendimiz (s.a.v);
1) ‘’Sizden biriniz kalbi üzerinde bir ağırlık hissettiği zaman ayva yesin’’.
2) ‘’Hamile olan bayanlarınıza Ayva yediriniz, zira Ayva kalbe kuvvet verir, sıkıntıyı giderir, doğan çocuk güzel olur’’ buyurmuşlardır.

2 yorum:

  1. Allah güç kuvvet versin, güzel bir hamilelik sonrasında rahat bir doğum yap inşallah. Öyle deme ya Ankara'da Avmlerden başka çok yer var gezilecek :) açık hava candır hele sonbaharda :)

    YanıtlaSil
  2. Haklısın Selcen, fakat o acık havlarıda devir daim etmekten sıkıldık valla ne bileyim. Az evde pineklesem avmleri bile özlerim heralde. Doğum kısmını nedense hiç düşünmüyorum inş. dediğin gibi olur Allah razı olsun

    YanıtlaSil