30 Ekim 2012 Salı

Gebelik Günlüğü 28. ve 29. Haftalar

Yedinci aya girdiğim bariz belli oldu bu haftalarda. Hafiflik neymiş unuttum, birden bir ağırlık geldi, gidermi diye umut ettim, geçicidir dedim ama nafile. Bu duruma bir an önce alışıp, ona göre hareket etsem iyi olacak. Yeme içmeye dikkat etmedim yine bu haftalarda ama pek oynama yok sanırım kiloda. Bayramdan hatıra bir iki kilo olabilir. Öğünün miktarını azaltmam lazım, ağırlığıma ağırlık kattığını hissediyorum. Bayram öncesi yaşadığım bir gerginlik beni çok yıprattı. Karnımdaki o kadar gerginleştiki teklmeleri sabaha kadar sürdü. Sabah ağrılarla kalktım. Bir ara bel ağrısı yaşadım çok korktum. Artık daha dikkat etmem gerekiyor, bu hamilelik çok hassas. Kız çocuğu hamileliği ağır geçer derlerdi ya bu kadar beklemiyordum.

İlk hafta raporlu olduğumdan, ikinci haftada bayram tatili olduğu için işten uzakta huzurlu da geçirdim diyebilirim. Bu süreçte zamanın ilerlemesine, izne çok az zaman kalmasına çok seviniyorum. İki gün sonra 3 haftam kalmış olacak, nasılda geçti günler...
Giderek hareketlerimin yavaşladığını farkediyorum, buna ağırlaşmanın sebep olduğunu düşünüyorum fakat bir yandan da ağrı girmesin diye dikkatli davranmaya çalışıyorum. Karnım büyüdüğü için çoraplarımı giymekte zolanıyorum. Ayakkabıları giyerken nefes nefese kalıyorum. Önceki hamileliğimde bu dönemler yaza geldiğinden işyerine terlikle gidiyordum, ne rahatmış. Gerçi o zamanlar su toplamam oluyordu, ayaklarımda çok şişiyordu. Şükür ki bu defa şuana kadar bir su toplama yada ayaklarda şişme olmadı, bundan sonra da olmaz inş.
Son dönemde Kerem'i çok özler oldum. Onsuz geçen bir saat bile or geçiyor. İyiki bu hamilelik olmuşta ben eve geçeçeğim, oğlumdan ayrı duramaz oldum. İki evladımla birden olacağım Allahın izniyle. Sabahları kuzumu kucağıma alıp sarılıp yatacağım inş. Allahım sen kalan günlerimi de tez geçir inş.
İsim işine gelince bu zamana kadar sadece "Elif" koymayı düşünürken gelen bir kaç yorum üzerine kararsız kaldım. Öncelikle "Elif" Arapçada "Kendi ayakları üzerinde duran" anlamına geliyormuş ve ismi Elif olan insanlar soğukkanlı ve sert tabiatlı olurmuş. İlk kez duydum bende düşündüm hakikaten annemde dahil tanıdığım tüm elifler sert tabiatlı ve soğukkanlıydı. Tek tük istisnalarda yok değil ama geneli düşününce bende tek koymamaya karar verdim. Babamız zaten iki isim sevdiğinden onun için sorun olmadı. İkinci bir sebep olarakta geçenlerde bankacı bir arkadaş, soyismimizin çok rastlanır olduğu elif ismininde yaygın olduğu bu nedenle çocuğun çok sıkıntı çekeceğini söyledi düşününce hakikaten hak verdim.
Şimdi düşündüğüm isimler;
Elif Duru; En sevdiğim isimlerden fakat o kadar çok ki isteğim kalmadı.
Elif Güzide; Çok beğendiğim bir isim fakat Güzide tek konulunca daha hoş oluyor sanırım. Elif ismini hem çok seviyorum hemde hayatımın en önemli insanı olan annemden yadigar kalsın onu hatırlatsın diye koymak istiyorum bundan vazgeçemeyeceğim.
Elif Miray; Üniversitede okurken Miray isminde bir oda arkadaşım vardı. Kızı da ismini de çok beğenmiştim. Tam bir hanımefendiydi. Narin, güzel, tatlı ve şirin. O zamandan beridir aklımda Miray vardır ama kısmet olacağını hiç düşünmemiştim. Geçen arkadaşlarla paylaşınca bu ismi anlamını sordular bende araştırmış oldum ve çok güzel bir surprizle karşılaştım. Ocak ayında doğması beklenen kızım için heralde en uygun isim budur dedim. İşte nedeni;
Elif: Dost, tanıdık / Işık saçan güzel kız
Miray: Yılın ilk aylarında doğan/güneş gibi, ay gibi parlayan
Babamız bunun anlamını sormuştu ilk teklif ettiğimde ama bilememiştim, heralde anlamını duyunca oda çok beğenir, bakalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder