12 Kasım 2012 Pazartesi

AOÇ Ev Yoğurdu Yapımı Projesi

Yumurta ve sütten sonra hazır yoğurttan da huylanmaya başladığım bir dönem sokak sütçüsünü nasıl yakalarım planları kurmaya başlamıştım. İzinli olduğum bir gün bunu başarmış fakat satılan sütü beğenmemiştim. Birde kimbilir nereden geliyor diye düşünür olmuştum. Gıda müh. arkadaşlarında ineklerin çoğuna ilaç veriliyor ve bu ilaçlar sütlere de geçiyor sözleri üzerine iyice düşünür, kafa yorar olmuştum. Tam o sıralar beni bu dertlerden kurtaran bir haber geldi. Eşim, iş arkadaşlarından birinden duymuş, AOÇ de evde yoğurt yapımı için özel süt satılıyormuş, mayasınıda yanına veriyorlarmış. O haftasonu ilk fırsatta denemek istedik, nasip oldu. Çok memnun kaldım. Sütün kıvamı yoğun, yoğurdu çok güzel oluyor, kaymağıda oldukça fazla. Tıpkı annemin yaptıkları gibi geldi. En çok sütü beğendim ben, içine şeker atmamama rağmen şekerli gibi, mis gibi üstelik inekside kokmuyor. Gıda müh. arkadaşlar AOÇ nin sütlerinin testlerden başarı ile geçtiğini söylemişlerdi, şişe süt alıyordum bu çok daha iyi oldu.

Fot2
5 lt paketlerde satılıyor lt 2 TL'den toplamda 10 TL. Keçisütü de satılıyor onun fiyatı sanırım farklı oluyor, almadığım için bilemiyorum. 5 lt fazla olacağından ben bu 5 lt inek  sütüne ek 1 lt şişe keçi sütü alıp karıştırıp yapıyorum yoğurdu. Sadece keçi sütünden huylanıyor küçük beyimiz :) Bu şekilde çaktırmadan hepimiz için daha sağlıklı bir yoğurt kullanmış oluyoruz. İlkin 5 lt tamamına yakınını yogurt yapmıştım bize bir hafta için çok geldi, bir de o çok beğendiğim sütünü ertesi güne kalmadığı için içememiştim. İkinci denememde 3 lt ni yoğurt için, 2 lt içmelik süt için ayırdım. Çok daha iyi oldu.
Satış yeri; AOÇ deki kokoreççiler bulunduğu yerde köşedeki AOÇ bayii. Bir ara nette araştırdım, bu proje bir kaç önce başlamış, Tarım Bakanı da tanıtımda yoğurt mayalamış, açıklama yapmış. Yaptığı açıklama ilgimi çekti. Hazır yoğurtların mayasının dışarıdan ithal edildiği, AOÇ nin köy mayasının ise Artvin, Aydın ve Çankırı'nın köylerindne toplatılıp oluşturulduğunu belirtmiş. Bu nedenle yapılan yoğurtların lezzetli olduğunu söylemiş. Çok mantıklı. Yazı şurada.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder