31 Aralık 2012 Pazartesi

Gebelik Günlüğü 37. Hafta


Uykusuzluğu beraberinde getiren bir hafta geçti geçmesine de uykusuzluğu kaldı gitmedi. Şu yazıyı gece 2 civarı yazmam ondandır. Sevmediğim 3 şey var biriiiii :) diye başlarsam sözeee birini hatırlatır mı:) Gece herkes uyurken uyuyamamak cok sıkıntı. İlk gebelikte böyle birşey yaşamadım diyeceğim bir farklılıkta buradan çıkacak. Her gebelik bir başka oluyormuş hakikaten. Allahtan 2-3 gibi yatıp uyuyabiliyorum, buna şükür dimi sabahlamakta var Allah korusun. Ne ilginçtir doğuma günler kala anne adaylarında uykusuzluk baslaması! Birşeylere mi hazırlanıyor acaba vucüt? Hani gece sık sık uyanıp uykusuz kalmak gibi! Rabbimin işi, hikmeti işte!
Cuma doktorumuza son muayenemize gittik. Bebeğimizin suyu yine bol, alıştık artık. E bol suda dolana dolana geziniyor kafa aksam soldaysa sabah sağa gecmiş oluyor. Doktorun deyimiyle keyfi yerindeymiş. NST grafiği gayet güzel çıktı. Demekki çocuk sağlıklı dedi doktor, e sevindirik olduk inş. Kilosu 3400 olmuş, tamam alalım hazır bu dedi. Aman beklesin dedik 2013 ü. Doktorumuz 8 ocak saat 09:30 a ameliyat randevumuzu aldı, nolur nolmaz diye birde 3 ocak saat 13:30 a da randevu aldı, günü yedekledi. Noluuurrr nolmaz. Tam istediğim gibi, ben söylemeden kendi düşünmüş sağolsun. Kan-idrar testlerini yaptırıp anesteziste gittik. Sonuçları gösterdik, birkaç soru sordu, not etti. Daha önce ameliyat oldun mu? Devamlı bir hastalığın var mı? İlk sezaryen ameliyatından sonra sıkıntı yaşadın mı? Devamlı kullandığın bir ilaç var mı? gibi gibi... Test sonuclarıma göre bir kaç not daha aldı. Doktorumunda istediği gibi epidural olmaya karar vermiştim. İlk sezaryenden sonra 6 ay arada elektrik carpması gibi bel tutulmalarım olmustu ama yine de tercih edilir. Anestezi uzmanı spinal-epidural kombine yaptıklarını söyledi. Böylece hiç ağrı yaşanmıyormuş. Genel anestezi olabilirsin dedi ama doğum sonrası ayılma zor oldugu için, uzun süre cocuk emzirilemedigi icin tercih etmedim. Birde tümden bayılmak beni biraz tedirgine diyor. Okuyup imzalamam gereken kağıtları verip gönderdi. Okuyup imzalayacak ve ameliyata girmeden teslim edeceğim. Genel anlamda anestezi şekilleri anlatılmış, ayrıca belirtilmiş bunu imzalayarak tüm sorumlulugu alıyor değilmişiz, anestezi uzmanının sorumluluğu elbetteki devam ediyormuş falan filan. 
Ameliyat gününün belli olmasıda zormuş, insan heyecana kapılıyor, tedirgin oluyor. Sanki ilk doğumum ya kendime şaşıyorum! E beklerse Elif Miray'ım elbette o gün hazırlıklı gitmek, evi tertemiz bırakıp yine temiz bulacagını düşünmek, telaş olmadan hastanede olmak güzel seyler. Yine de surpriz doğum başka canım :) hayırlısı bakalım. 
Giderek ağırlaştım, yürümek çok zorlar oldu. Bir kaç gün yürüyüşe çıktım iyi geldi ama su 38. haftaya girdiğimgünlerde patlayacak gibi hisseder oldum kendimi. 13 kilo almıs bulunuyorum, son bir aydırda kilomu koruyorum sükür. 80 le doguma girmeye kararlıyım. Son günlerdeki kaçamaklarımı dengelemeyi düşünüyorum. Bakalım hayırlısı...
Ah bu hafta yazmazsam olmaz düzenli kasılmalarım oluyor, göbeğim bilinen taş kıvamına geliyor. Hemde oldukça düzenli! Vallahi şaşılacak birşey. Kasılma olduğunda an oluyor nefesim kesiliyor neymiş arkadaş! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder