12 Aralık 2012 Çarşamba

Pırasanın En Leziz Hali

Küçükken ne zaman pırasa yemeği gelse önüme, içimde mide bulantısı ile karışık bir duygu hissederdim. Evlendim, eşim sevdiği için yapmaya başladım. Ufak ufak yemek derken sevmeye başladım. Zaman içerisinde artan sevgim fırında pırasa ile aşka dönüştü :) Geçen hafta denedim ve bayıldım. Fırında mücverden ilham alarak fırında karnıbahar-pırasa yaptım. Farklı sebzelerde eklenebilir. Misss gibi leziz bir yemek oldu. Eşimde Keremde sevdi.

Malzemeler;
2 sap pırasa
1 tane havuç
Yarım kilo karnıbahar
2 tane yeşil soğan
2 çorba kaşığı beyaz peynir
2 kibrit kutusu kaşar peyniri
2 yumurta
1 su bardağı un
yarım cay bardağı zeytinyağı
1 tane kabartma tozu
Bir demet dereotu
tuz-karabiber-kırmızıbiber

Yapılış: Havuç, pırasa ve karnıbaharı bir tencerede az bir yağ ile kavuruyoruz. Çok içi geçmeyecek şekilde olacak. Başka bir kapta yumurta, yağ, beyaz peyniri çırpıyoruz. yeşil soğanı ve dereotunu üzerine doğruyoruz. Az kavrulmus pırasa karışımını üzerine ekleyip, karıştırıyoruz. Unu ve kabartma tozunu, zeytinyağını ekleyip, yağlanmış fırın kabına yayıyoruz, üzerine de kaşar peyniri rendeliyoruz. 200 derecede ısıtılmış fırına verip üzeri ve altı kızarana kadar pişiriyoruz.
Sarmısaklı yoğurt ile servis yapılınca çok daha leziz oluyor.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder