20 Mart 2013 Çarşamba

Mevsim Değişirken...

http://pinterest.com/pin/68961438014228315/
Sonunda beklediğim bahar geldi, penceremden gülümsedi. Etraf daha bir aydınlık, sofralar daha bir yeşil, sohbetler daha bir şen şakrak oldu sanki. Yalnız düşünceler yoğunlaştı kafamda. Son zamanlarda yaşadıklarımla baharı da unuttum. Bir arkadaş eşini kaybedince, O'nun özlemini düşündüm, yeni doğmuş minik kızı için düşündüklerini okuyunca çok duygulandım. Teyzem geldi Maraş'tan onunla hasbihal ettik. Geçmişten konuştuk çokça. İstedim bana gençliğini anlattı. Dünyalar güzeli derler ya öyle bir kızken evlenmiş. 3 yıl süren bir evlilik ve ardından kalanlar. 2 yaşındaki oğluna 30 sene hem ana hem baba olmuş. Evlenmemesi, yalnızlığı tercih etmesi, oğlanı evlendirmesi ve sonunda yalnızlık Allah'a mahsusmuş yeğenim demesi... Ahhh Kader! Çektiği bazı sıkıntıları anlatınca dayanamayıp sordum nasıl dayanmıştı! Dayanıyorsun dedi, herşeye alışıyorsun! Böyleydi demek, geliyor bir an çarpıyor ve geçmesede alışılıyor. Teyzem daha bir büyüdü gözümde. Canımda candı ya ilerisi nedir? Bana küçüklüğümü anlattı sonra. Boşanınca yanımıza gelmişti. Rengarenk elbiseler dikmişti, terziliği vardı. Kızı yoktu ya kızı yerine koymuştu anlaşılan beni. İsmimi de o koymuş, ismime dair sevdiğim birşey varsa oda teyzemi hatırlatması. Anlattı bana hatırladıklarını. E hoşuna gidiyor insanın hatırlamadığı yılları. Kirpiklerim varmış uzun uzun çok hoşuna gidermiş teyzemin. Ne vakit bir elbise giydirse kollarını katlarmışım, hoşlanmazmışım elime dolanmasından. Bıdı bıdı hiç susmazmışım. Bir vakit bizi ziyaret edip gideceği vakit çok ağlamışım "N'olur gitme teyze, gel bir odada sen kal ama gitme!" Çok duygulanmış ki unutamamış. Demek o zamanlardan kalma benim her gidenin ardından ağlamalarım.
Son günlerde düşünür oldum kader ve zaman üzerine. Acısıyla tatlısı ile ne günler bekliyor bizleri? Bekliyor mu oda var? Teyzemin duası geldi şimdi aklıma... Allah iyi insanlarla karşılaştırsın... Amin

Allah Der ki; 
Kimi denden çok seversen onu sendne alırım. 
Ve ekler; Onsuz yaşayamam deme, seni onsuz yaşatırım.
Ve mevsim geçer, gölge veren ağaçların dalları kurur,
Sabır taşar, 
Canından saydığın yar bile bir gün el olur. 
Aklın şaşar, dostun düşmana dönüşür. 
Düşman kalkar dostun olur. 
Öyle garip bir dünya,
Olmaz dediğin ne varsa olur. 
Düşmem dersin düşersin.
Şaşmam dersin şaşarsın.
En garibi de budur ya;
Öldüm der durur yinede yaşarsın...
Mevlana Celalettin Rumi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder