19 Nisan 2013 Cuma

Gönlümün Muradı

Geçenlerde bahsi geçti Kerem için nasıl bir okul düşünürüz diye anne baba muhabbet ettik. Kolejlerden ve devlet okullarından bahsettik. Henüz o konulara uzak olduğumuzdan şimdilik gelişi güzel bir konuşma oldu. Çokta dert etmediğimizden üzerinde çok durmadık. Yalnız aklıma takılan bir şey oldu, ne zamandır düşünüyordum. Çocuğum iyi bir okulda okumakla, iyi bir iş (kime göre, neye göre?) elde etmekle mutlu olacak mı? Yahut mutlu olması iyi okul- iyi iş denkleminden mi geçiyor? Bunların üzerine uzun uzun düşünülür, yazılır belki ya ben yapmayacağım. Şimdilik bana düşen Doğan Cüceloğlu'nunda dediği gibi Oğlumun "Gönlünün Muradı"nı keşfetmesinde ona elimden geldiğince yardımcı olmak.

Gönlünün muradını bulmak ne demek? Doğan Hoca bunu bir çocuğun yahut bir insanın ne işle uğraşırken mutlu olacaksa onu bulması, hayatta nerede yer edeceğini bilmesi, o yönde ilerleyerek hizmet etmesi demek olarak tanımlıyor. Yani çocuk potansiyel bir müzisyen mi, potansiyel bir doktor mu yoksa potansiyel bir ressam mı? Elbette potansiyel bir bahçıvan yada pastacıda olabilir. Önemli olan onu yapınca mutlu olacak mı? İşte bu benim hayatta en beğendiğim, imrendiğim şanstır. Şans diyorum çünkü her insan yakalayamıyor bu fırsatı. Her insan ne istediğini bilemiyor, bilenler o yönde ilerleme fırsatı bulamıyor veya anne-babalarca engelleniyor, (daha parlak!) farklı yönlere çekiliyor. Neyse oralara girmeyelim benim hayran olduğum bu şanslı insanlar, mizacına uygun sevdiği mesleği yapanlar. Onları hemen fark edersiniz, işini yaparken mutludurlar. Çevreleri ile uyumludurlar. Hep pozitife yönelir, bitmek tükenmek bilmeyen bir enerjileri vardır. Gerçekten de alanlarında kolay fark edilir uzmanlar olurlar. Yaptıkları işe fark katarlar. İşte yaşlanmayacak olanlar bunlardır... Ne vakit böyle bir insan tanıma fırsatım olsa onu iş başında gözlemlemeyi çok severim. İzledikçe onlardan enerji alırım. Mutlu olurum.
Oğlumda isterim ki kolejde mi okuyacak, devlet okulunda mı? Doktor mu olacak mühendis mi? Kapıcı mı olacak taksi şoförü mü? Ne olursa olsun sevdiği işi yapsın. Mutlu olsun, mutlu etsin. Bu dünyaya ne için geldiğini bilsin. Eşyaya değil, eşya kendine hizmet etsin.
Ahhh Doğan Hoca bir programa katılmış, kısmette varmış denk geldim, izledim. Keşke notlar tutsaydım ne güzel şeyler söyledi, ne kadar şaşırttı beni. Karar aldım, okumadığım kitaplarını bir an önce temin edip bitirmeliyim. Onun bilgilerini edinmeli, içime sindirmeli, uygulamalıyım. Çok şey var öğrenmem gereken çoookk... Rabbim hayırlısı ile öğrenmeyi, öğrenipte hayırlısı ile uygulamayı nasip etsin inş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder