21 Şubat 2014 Cuma

Bal Kabaklı Kapalı Pide

Kayınvalidemin resmen döktürdüğü tarifidir balkabaklı kapalı pide. Başka da biryerde yemedim zaten. Dahası duymadım da. Benim çok sevdiğimi bilir ne vakit yanıma gelse yahut ben yanına gitsem yapar elleri dert görmesin. Hep alayım şunun tarifini derken yıllar geçti, kısmet bugüneymiş. Zorda değil hani yapılışı. Hamur yoğurmaktan korksamda - ki acı tecrübelerim vardır geçmişte :) - sanırım bunu yapabilirim.
Malzemelere gelince annem üstatlığının ve alışkanlığın vermiş olduğu bir göz ile belli bir oran vermeksizin doldurdu karıştırdı. Lakin ben de acemiliğin verdiği korku ve merakla kendime göre ölçümlerimi yaptım. Yetmedi fotoğrafladım :)


Malzemeler
1 adet yaş maya
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı yağ
1 kilo balkabağı
1 yada 2 adet soğan
5 bardak un
Tuz
Karabiber

Yapılışı
İlk olarak iç hazırlanıyor. soğanlar bir tencerede az kavruluyor, üzerine rendelenmiş balkabakları eklenip birazda beraber kavruluyor. Tuz ve karabiber ekliyor.
Söylediğine göre balkabakları az kendinden geçecek çok pişmeyecek. Aşağıdaki fotoğraftaki gibi. Bu da yaklaşık 5 dk gibi bir süreyi buluyor. Sonra soğumaya bırakılıyor.
Yaş mayayı dolaptan çıkarıp, yoğurma kabına alıyor ve erimesini bekledi. Üzerine sütü ve yağı ilave edip kaşıkla karıştırıyor. Az biraz tuz ilave ediyor.
Karışımın üzerine yaklaşık 5 su bardağı unu ilave edip yoğuruyor. Hamurun kıvamı klasik kulak memesi :) yalnız az yapışır gibi dursa da biraz dinlenmeye yani kabarmaya bırakınca sonrasında istenen kıvamı buluyor.
Elle yada oklava ile açılıp iç şekildeki gibi yerleştirilip kapanıyor.
 
 Annem az da tepside dursun böyle kabarsın dedi, o size kalmış. 170 derecede ısıtılmış fırına verdik, pişirdik. Ben pek seviyorum bunu, bekledikçe daha bir lezzetli oluyor.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder