14 Mart 2014 Cuma

14'lük ve 41'lik Bebelerim

İkisi Bir Arada Haberler;
Son bir haftadır bir kaç kez beraber oyunlar oynadılar. Oyun dediysem 14 aylık bir bebe ne oynayabilirse. Koltuğun yasyıklarını indiriyor abi. Üzerine atlayıp çığlıklar atıyorlar. Kakara kikiri ettikçe yine gaza gelip dozu arttırıyorlar kakara kikiriiiii. İlginç yaratıklar şu çocuklar :) Oğlan beresini getiriyor havaya fırlatıyor ohoooooo diye bağırıyor, bu kızın hoşuna gidiyor düşen berenin arkasından koşturuyor ikisi de. Kim yakalarsa yakalasın ki bu çoğunluk tabiki Kerem oluyor yine kakaraaa kikiriiii sonra yine atıyor havayaaaa yine kakaraaaa kikiriiii. 

Geçenlerde nasıl olmuşsa ha hatırladım uyku saati diyince cosmuslardı ki nasıl oluyorsa gecenin o saatinde enerji patlaması olabiliyor. Ana-baba biz bitmişken bunlar halının üstünde oynaştılar. Kız agzını acmıs sonuna kadar abisinin neresi gelirse yalınıyor yani kendince öpüyor. Öpmeyi bilmediği için kendince bu şekilde öpüyor. Abisine sevgisini gösteriyor. Abi desen halinden memnun olmakla beraber iyyyğğğrennnnçç diye kakara kikiri söyleniyor. Maşallah, cennetten bir andı bizim için. Rabbim nazarlardan korusun. Her zaman değil tabi nadiren böyle oluyor, büyüdükçe artmasını diliyoruz, zaman ne gösterir bilemem.

Kızdan Haberler;
Miray gülü 14 ayını doldurdu hey Maşallah. Son zamanlarda dilini geliştirdi. Epeydir parmağı ile gösterdiği suyu, şimdilerde hem parmağı ile gösteriyor hemde sssssıı diye anlatmaya çalışıyor. Bab bab diye laflıyor babasına. Anniii diye yakınıyor anasına. Bebeklere düşkün olacak sanırsam. Evdeki oyuncak ayıcıklara tavşancıklara ayyyyyy diyip sarılıp seviyor. Küçükken bebeklerle çok oynardım, bir sürüde bebeğim vardı. Annem onlara elbiseler diker ben giydirirdim. Hatırımda kalan kareler vardır. Sanırım bu kız bana benzeyecek. Henüz bebek almadım ama aklımda. Fırsat bulurda aklıma da gelirse sacsız kel olan bebeklerden bir tane alayım istiyorum. Cinsiyet öğeleri ön plana çıkan oyuncaklar konusunda henüz araştırma yapmadığımdan uzak durucağım. 
Oğlandan Haberler;
Dedesi ile nenesi gideli isyankar bir dönem yaşadık. Sebepsiz kızgınlıklar, ağlamak istemeler. Sanırım canı sıkan şeyler oluyor ama erkek cinsi işte içinde yaşıyor, konuşmuyor yahut tabiatı gereği istemiyor. Zor anacım zor oğlan çocuğu büyütmek zor, son dönemdeki asilikleri ileri yaşlarda yaşayacaklarım konusunda beni düşündürdü. İletişimi hiç koparmamak lazım, konuşmayan bir çocuğu analığa has gözlem ve yöntemlerle anlama yeteneği geliştirmeli ve bunu ilerletmeli. Başka yol mümkün değil yok.
Kerem'in bebekliğini çok özlüyorum, rüya gibi geçen günlerimdi. O kadar güzel o kadar sevimli. Bazen büyüdüğünü fark ediyor geçen zamanı düşünüyorum. Hakikaten hızlı geçiyor zaman. Bir daha gelmiyor. Evladıma şu yaşlarında ne verirsem ona artı olacak. Bu düşüncelerle bakınca hayata, yetmiyor bana zaman. Ahh anlatılmaz ki yaşayan bilir. Hayırlısı elimizden ne gelirse...
Kreşteki sınıf çalışmaları duvarlarda sergileniyor. Pek çok çalışma var ama bu dikkatimi çekti. Hangisi mi Kerem'in? Diğerlerinden farklı olan ;) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder