8 Nisan 2014 Salı

Kardeş Kavgaları

Abi kardeş koklaşırken :)
Oğlan 3,5 yaşına geldi kız ise 15 aylık. Aralarındaki bağ gün geçtikçe artıyor, yaşanmış birliktelikleri oldukça derinleşiyor. Sanmayın ki tüm bunlar öpüşüp koklaşarak öğreniliyor. Kardeşler kavga ederek büyüyor ve bağlanıyorlar sanıyorum :) Kız oyuncaklara merak salalı oğlan tarafından hırpalanıyor. İşte bu noktada anne-baba olarak biz müdahale ediyor ve sonradan anlıyoruz ki hata yapıyoruz. Uzmanların uyarısı şu; fiziksel bir zarar söz konusu değilse karışmayın.

Kavgaya karışınca ne mi oluyor? İkisi de pür dikkat kesiliyor bakalım kim tutulacak. Kim uyarılacak. Kız küçük olduğundan genelde abiye uyarı veriliyor. Daha 15 aylık olmasına rağmen kız bunu çözmüş ve en ufak bir paylaşamama sıkıntısında şikayetçi gözlerle bana bakıyor. eliyle abisini gösterip, Ööö löö gibi sesler çıkararak şikayet ediyor. Müdahale etmemi bekliyor. Nedense çok şaşırdım, sanki buna neden olan ben değilmişim gibi. Peki ya oğlan ne düşünüyor? Ahhh düşünmek bile istemiyorum, hata yapmışım hata! Yine de toparlıyor ve bundan sonra bu hataya düşmemeyi düşünüyorum.
Kavga mı ederler birbirlerini mi yerler fiziksel zarar olmadığı sürece karışmayacağım. Kız kendini savunmayı öğrensin, oğlanda yaptığı şeyin sonuçlarını görmeyi, kim bilir belkide tatmin olmayı...
Bu şekilde kavgaların azalacağını söylüyor uzmanlar, e görelim bakalım... Merak edenler için sonradan bir edit eklerim buraya :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder