24 Ekim 2014 Cuma

Örümcek Çocuk Kerem

Kıza yelek örerken bana birşey örmüyormusun anne diye soran oğlan için, yelekten artan iplerle bere yaptım. Tabiki önce netten araştırdım, onun zevkine uygun aynı zamanda ısıtıcı olması için uzun uzun baktım. Nasıl yapılır önce işi çözdüm sonra desen vermek kolaydı. Hayatımda ilk kez bere yaptım, çok kısa sürüyormuş, zamanı kısıtlı olan biri için çok iyi bir özellik :) Türk sitelerinde pek paylaşım bulamadım. İngilizcemi kullanacağım yeni bir alan bulduğum için mutluyum :) Çok araştırdığım için şuan hangi site olduğunu bulamıyorum, bulsaydım emeğine saygıdan burada paylaşacaktım. İleride bulursam edit olarak eklerim.

Berenin nasıl yapıldığına gelince (bu ölçüler 3-5 yaş içindir, daha küçük çocuklar için artırma işlemini daha önceki halkalarda bırakıp yapabilirsiniz);
yabancıların magic circle dedikleri 4-5 zincir çekip, içine 8 kroşe yapılıyor.
2. halkada, her deliğe iki kroşe yapılıyor.  Toplam 16 kroşe oluyor.
3. halkada, ilk deliğe iki kroşe, ikinciye tek kroşe yapılıyor. Bu şekilde tekrarlı devam ediliyor. topiam 24 kroşe oluyor.
4. halkada,  ilk deliğe iki kroşe, ikinciye tek kroşe, üçüncüye tek kroşe yapılıyor. Bu şekilde tekrarlı devam ediliyor. topiam 32 kroşe oluyor.
5. halkada, ilk deliğe iki kroşe, ikinci, üçüncü, dördüncü  deliğe tek kroşe yapılıyor. Toplam 40 kroşe oluyor.
6. halkada, ilk deliğe iki kroşe, ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci deliğe tek kroşe yapılıyor.
Toplam 48 kroşe oluyor.
7. halkada, ilk deliğe iki kroşe, ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı deliğe tek kroşe yapılıyor. Toplam 56 kroşe oluyor.
8. halkada, ilk deliğe iki kroşe, ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı, yedinci deliğe tek kroşe yapılıyor. Toplam 64 kroşe oluyor.
Buradan sonra istediğiniz uzunluğa kadar 64 kroşe örüp, istediğiniz genişlikte kulak payı bırakıp ters üçgen olacak şekilde kulakları tamamlayabilirsiniz.
En son mavi renk ile cevresini geçtim. Gözleri keçeden yaptım, fakat deneyimliyseniz ve de zamanınız da var ise gözleri de tığ ile yapabilirsiniz. siyah ağ iplerini kumaş boyası ile yaptım, elimin altında vardı. Sizde yok ise siyah ip ve iğneyle da yapılabilir.
Kolay gelsin. 

1 yorum:

  1. kardeş kardeş biri yeleğini biri beresini bu soğuk günlerde güle güle kullansınlar çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil