20 Ekim 2014 Pazartesi

Kırmızı Yelekli Kız

Oğlan doğduğunda tanıdık yengeden, teyzeden bir kaç tane yelek gelmişti. Oğlan onlarla 3 kışı geçirdi. Derken kız geldi oda aynı yeleklerle geçen kışı geçirdi. Küçük geldiğinden ihtiyaç sahibi birilerine verdim. Şimdilerde giyecek yelekleri 1-2 tane kaldı. Kızın o kadar da yok. Hani büyük olsa bu yeter derdim ya küçük çocuk olunca üzerine birşeyler döküyor, ediyor. Yedek olmazsa olmuyor. Bu nedenle bir yelek başladım. Muhabbet ederken, çocukların oyununu seyrederken, haberlere bakarken bir iki ördüm. Ufak ufak ilerlerken dün bitirdim, giydirdim. Kızın hoşuna da gitti hani :)

Nasıl ördüğüme gelirsek;
boyundan başlanıyor bu yeleğe. 3,5 numara şiş ve bebe ipi kullanılıyor.
1,5 - 2 yaş için 70 ilmek yapıp 4 sıra haraşo diyorlar ondan ördüm.
Kenarlara yani düğme dikilecek yerlere gelince 6 ilmek haraşo olacak şekilde düz örgüye başladım.
İki örüyor bir arttırıyorsunuz. 98 ilmek oluyor.
Bu 98 ilmeği 5 sıra düz örüp, tekrar 3 sıra haraşo örüyorsunuz.
 Haroşa bitiminde düz sıraya geçince yine iki ilmek örüp bir ilmek artırıyorsunuz.
140 ilmek oluyor. Bu 140 ilmeği de 5 sıra düz örüyorsunuz.
Sonra haraşoya geliyor sıra. 3 sıra haraşo örüp yine iki düz bir artırma yaparak düz sırayı örüyorsunuz. 210 ilmek oluyor. Bu 210 düz örgüyü 12 sıra örüyorsunuz.
40 ilmek öne, 40 ilmek kola, 50 ilmek arkaya, 40 ilmek kola, 40 ilmek öne gelecek sekilde ayırıyor, kolları 4 sıra haraşo olacak şekilde örüyor ve bundan sonra kolları kesiyorsunuz. kolları kestikten sonraki sırada kol yerine gelince her koltuk altı için 4 er tane artırıyorsunuz. Düz örmeye devam ederek boyunu istediğiniz gibi ayarlayıp en altını 4 sıra haraşo örerek bitiriyorsunuz.
Bu arada düğme deliklerini eklemeyi unutmayın.
Kolay gelsin

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık arkadşaım çok şık ve çok güzel olmuş... Bende ömrümde 1 kere ördüm. Nasıl gururla giydiriyorum anlatamam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahhhaaa betül :) alemsin saka maka aynen arkadaşım kendin ör giydir anne oldugunu daha bir hissediyor insan. teşekkür ederim canım

      Sil