12 Eylül 2012 Çarşamba

Hamilelik Günlüğü 22. Hafta

Geçen haftaya nazaran agrısız geçen bir haftaydı. Cumartesi doktor muayenemize gittik kan ve idrar tahlili yaptırdık. Son bir ay içerisinde 4.5 kilo aldığımı farkeden doktorum şaşırdı, felaket olduğunu bu şekilde gitmemesi gerektiğini, dikkat etmemi söyledi. Hamur işi, tatlı ve pilav yasakladı. Bende bu kadar beklemesemde haklı buldum. İlk hamileliğimde ilk 5 ayda 12 kilo alıp bunda 5-6 kilo alınca çokta iyi gelmişti ma demekki hızlı gidiyordum. Hergün yürüyüş yapmaya karar verdim. Sabahlarıda simittir, poğaçadır bıraktım. Ekmeği kepekli tercih ediyorum. Süt içmeye başladım, yarım yağlı içmeye gayret ediyorum. 4 Gündür gerek yürüyüş gerek yemek konusunda gayet iyiyim. Kilo alımım durdu, geri bile dönüyor diyebilirim. Sabahları yürümek için arabayla değil otobüsle geliyorum işyerine. Öğle araları da mümkün olduğunda kızılaya iniyor geziyorum. Hem değişiklik oluyor, hem kendimi daha iyi hissediyorum. Ara öğünlere dikkat ediyorum. Meyve, mısır gevreği-süt veya yoğurt yemeye çalışıyorum.

Kızımıza gelince tekmelere devam. Bazen çok duruluyor, bazende hiç durmuyor :) Göbeğim iyice belirginleşti. Geç kaldım belki ama yinede faydası olur diye tatlı badem yağı ile kakao yağı aldım, unutmazsam göbeğime süreceğim. Keremde bacağımda birkaç cm oluşmuştu onun dışında göbeğimde birşey olmamıştı. İnş. bunda da olmaz. Oğlan cocuğunda göbek daha çok zorlandığı için kızda olacağını düşünmüyorum, biraz buna güveniyorum bakalım.
Karnım anlık gerginliklerden, sinirlenmelerden hemen etkileniyor. Bu çocuk çok hassas, Keremde hiç etkilenmezdi. Son zamanlarda Kerem'in 2 yaş sendromu başladı. Zaman zaman canımı sıkıyor, sabrediyorum. Az da olsa bebeğe yansıyacağını sanıyorum. İnşallah yanılıyorumdur.
Havaların serinlemesi ile rahatladığımı söyleyebilirim. Üçüncü trimesterin yaza rastlamaması ne büyük şans. Çok zor olurmuş hakikaten. Mevsimlerden en sevdiğim mevsime, aylardan da en sevdiğim aya girdik. Eylül bir başka güzel oluyor, sıcaktan kurtulup serinlemeye başlamak ne güzel. Gezmek için son demler aslında biraz plan yapıp kaçmalı. Ağırlaşmadan hem gezmeli. Bolu tarafı ne güzeldir şimdi!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder