20 Eylül 2012 Perşembe

İncilerim, Boncuklarım Benim Kitaplarım

Daha önce "Oda" isimli bomba kitaptan şurada bahsetmiştim. İşte buna benzer bomba! bir kitap daha buldum. Konu olarak benzememekle beraber, bu kitapta bir anne ve küçük yaştaki oğlu ile ilgili. Çok ilginç, farklı bir hikayesi var. Sanırım gazeteci bir kadın, haber yapmak için gittiği bir hastanede bir erkek çocuğu görüyor ve kelimenin tam anlamıyla aşık oluyor. Bu çocuğu evlatlık ediniyor, kadın artık bir anne oluyor ve zaman geçiyor, birbirlerine alışıyorlar, mutlular. Derken bir gün anne bir kayıp ilanında çocuğunun fotoğrafını görüyor. Ne yapacağını şaşırmışken, gazeteciliğin verdiği araştırmacı ruha engel olamıyor, birgün oğluna vereceği hesabı düşünerek ilanı araştırıyor. Olan oluyor bundan sonra. Bende bilmiyorum, dün akşam kitap siparişim elime geçti, en kısa zamanda başlamayı istiyorum. Öncelikle tedirgin oldum, "Oda" beni çok etkilemişti, mahvetmişti ama sevmiştim. Bunda da o etkiyi hissedeceğimi seziyorum, bu duygudan kaçamıyorum. Bile bile lades!

Harlan abiciğimin bir kitabı daha Türkçeye çevrilmiş, ah yetişemiyorum bu hıza ben! Aslında affetmem ama zaman yok zaman! Bu kitabı stand-alone, yani Myron Bolitar serisi kitaplarının dışında bağımsız bir hikaye içeriyor. Stand-alone'lar daha heyecanlı ve ilginç oluyor. Myron Bolitar serisini çoğu hayranı okumuyor bile. Fakat ben onu da seviyorum. Dili kesinlikle daha esprili ve sıkıcı olmayan, içine çeken diyalogları var.
Bunlar dışında konusu ile ilgimi çeken, yapılan yorumlarda olumlu geridönüşler almış iki kitap seçtim. Kampanyadayken de kaçırmak istemedim. İnş. pişman olmam, lakin sıkıcı kitap beni okumaktanda soğutuyor, kitabı yarıda bırakamamak gibi bir hastalığım olduğundan zorlayarak bitiriyorum. Bu şekilde olmayacağını umut ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder