6 Ekim 2012 Cumartesi

Hamilelik Günlüğü 25. Hafta

Çok zor geçen, kötü bir haftaydı. Önce şüpheli ve kötü sonuçlar sonra Suriye ile çıkan savaş söylentileri. Sonunu güzel getirdik şükürler olsun! Geçen haftadan cumadan doktoru yedekleyelim diyip yenimehalle devlet hastanesinde arkadaşımızın önerdiği bir doktora gittik. E iyi olunca doktor burasıda kalabalıktı. Allahtan randevuyu online alıp gitmiştik, beklemedik hemen girdik. Doktor şimdiye kadarki sonuclarımı görmek istedi, e ben hiç böyle bir şey beklemediğimden saf saf elimi kolumu sallaya sallaya gitmiştim, ne kadar aptalca! Ultrasonda bebeğe baktı inceledi uzun uzun, elide pek yavaş bir doktordu.
Sonra ayrıntılı ultrason sonucunu ve 3 lü test sonucumu muhakkak görmek istedi. Bende hayırdır hocam bir durum mu var diyince, beyin boşluklarından birinin sınır değerde olduğunu sıkı takip etmemiz gerektiğini söyledi. Ben bunu duydum ya mümkün değil dert etmemem. Pazartesi kan idrar ver ben yeni baslayan her hastamdan isterim dedi. O haftasonu bu beyinboşluğu hikayesini düşündüm durdum. Sınır değeri aşarsa ne olur diye bir sürü araştırma yaptım. Allah annelere yardım etsin, annelik zor iş! Pazartesi kan idrar verdim, 50 lik şeker taraması yapıldı. Öğleden sonra ayrıntılı ultrason ve 3 test sonuçlarımı da gösterdim doktora uzun uzun inceledi, güzel ölçmüşler dedi. Dert edecek bir durum yok dedi, sanırım anomali olduğunu düşünmüştü. Rahat bir nefes aldım. Yalnız 50 lik şeker tarama sonucum yüksek çıkınca cumaya 100 lük yapalım dedi. TSH da düşük çıkınca T1 ve T3 için test istedi. Cumaya kadar her gün 2 adet çikolatalı gofret yememi söyledi. Çoğuna güzel gelir bu iş yalnız pek içim kaldırmadı bu çikolata işini. Yinede yemeye çalıştım. Cuma gününe kadar bu defada şekeri düşündüm, dert ettim durdum. TSH da bir değişiklik bekliyordum zaten demekki yanılmamışım. Cuma günü 100 lük yaptırdım acken bir kan alıyorlar 100 lük glikozu 500 ml küçük suya boşaltım karıştırıp içtikten 1 saat, 2 saat ve 3 saat sonra da kan alıyorlar. Sonuç öğleden sonra çıktı doktora gösterdim. Değerler güzel çıktı şükür. Yalnız TSH yine düşüktü, T1 değerim normal çıktı, T3 te ise hastanede kit kalmadığından sonucu alamadık. Doktor 32. haftada gelirsin dedi gönderdi. Bir daha gidermiyim bilmiyorum.
Bugün ise Özeldeki asıl doktorumla randevum vardı. Bu hafta hastaneden bıktığımdan önce randevuyu ötelesem mi diye düşündüm ama TSH sorun olur mu diye şüpheye düşerek yine de gittim. İyiki gitmişim, kadının nur yüzünü görünce bile kendimi iyi hissettim. Seviyorum bu kadını :) Etrafa neşe, enerji saçıyor. Keşke çevremde böyle insanlar daha çok olsa! Kızımın böyle olmasını çok isterdim.
Öncelikle kiloma baktı ve bu ay sadece yarım kilo aldığımı söyledi, tebrik etti. Çocuklar gibi mutlu oldum. Tansiyonum 8/5 ti oda iyiymiş. Ultrasona geçince çocuğun gelişiminin oldukça iyi olduğunu haftasondan 10 gün ileride olduğunu, iri olacağını söyledi. İri bebek diyince şekerden şüpheleniyorlar ya şeker ölçümü yapalım dedi, yaptırdığımı ve 100 lüğün temiz çıktığını söyledim. İlki irimi doğmuştu dedi evet dedim, bunun da öyle olacağını, hiç bir problem olmadığını söyledi. TSH değerim düşük çıktı hocam dedim sorun değil zaten düşük olur dedi değerime baktı sorun yok dedi :))) harikasın hocam! Beyin boşluğunu sordum ultrasona baktı hiç bir sorun olmadığını söyledi. Allahım sana şükürler olsun. Enerjimi depoladım geldim :) Rabbime şükürler olsun kızım iyiymiş, karnım demek bu yüzden bu kadar büyükmüş. Doğum yakın mı diyenler artmıştı, korkuyordum :) Aman iri olsun sağlıklı olsunda. Bakımı kolay olur inş. Doktor, Nutriway den çiğnenebilir bir demir ilacı yazdı, onu temin etmem lazım her eczanede de olmuyormuş. Amway ürünü satan birilerini bulsam kaç günde gelir acaba?
2. trimesteri 7 kilo alarak kapadım. Bundan sonrası nasıl olur acaba? Dikkat etmem şart görünüyor, çocuk iri olacağından kiloda çok alacağım çünkü. Hayırlısı inş. Bu hafta ev, iş, hastane derken çok yoruldum. Birde Kerem'in doğum günü için hazırlık yapmam gerekiyordu, akşamları hep yorgun yattım. Bugün doğum gününü kutladık, herşey çok güzeldi. Eşimin arkadaşları ve eşleri, bakıcımız ve ailesi hep beraberdik. Elimden geldiğince misafirlere çeşitli ikram hazırlamaya çalıştım. Onları hazırlamaktan çok telaşı yordu, ama muhabbetleri hepsine değerdi. Oğlum çok mutlu oldu kalabalığa. Henüz pastadır, doğum günüdür pek anlamıyor ama hediyelere bayıldı. Yarında benim bayan arkadaşlar gelecek, uzun zamandır çağırayım hep iş-ev olmuyor insan dostlarını arıyor, zaman geçiyor ayrı düşüyor özlüyor. Yarın minik bebekler gelecek evime inş. Özlemişim küçük bebek sevmesini, azcıkta onlardan özlem gideririm.
Hastanede sonucları beklerken bir kız çocuğu gördüm aynı keremin yaşlarında, Kereme çok benziyordu. Kıvırcık saçlar, minik bir çene, ağzında emzik cuk cuk ayyy o an orada gidip sarılacaktım. Bir yaratık bu kadar mı sevimli olur Allahım ne güzel yaratıyorsun. O zaman karnımdaki mucizeyi, nimeti bir kez daha anladım. Hakkıyla şükretmiyorum Rabbim ne büyük bir nimet vermiş bana. Kıymetini bilmeyide nasip etsin inş. Kızımı çok merak ediyorum, şimdiden çok heyecanlanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder