11 Ekim 2012 Perşembe

Keremli Dakikalarım

 Keremli dakikalarım diyorum çünkü son zamanlarda o kadar çok işim çıktı ki akşamları oğlumu içimesine sevemedim. Terslikler, hazırlıklar, yorgunluklar. Neyseki hepsi bitti diyorum inş. Dün akşamı bekledim hep, oğlumu göreyim diye. Kendisi ile oynayınca çok daha uyumlu bir çocuk oluyor, her denileni yapıyor ve bunu da isteyerek yapıyor olduğunu görmek beni mutlu ediyor. Kerem artık kreşe giden çocuklar gibi farklı şeylerle ilgilenmek istiyor. Sokaktan gelmek istemiyor, buda akşamları epey sorun oluyor. Evden sıkılıyor evi nasıl cazip hale getiririm onu düşünüyorum. Netten araştırıp bir gün yaparım diye biriktirdiğim şeyleri ufaktan yapmaya başlayım diyorum.
İlk olarak kreşte çalışan bir arkadaşımın anlattığı bu yapıştırıcı üzeri renkli el işi kağıtları işine giriştik. Normalde bir ağaç yada bulut ciziyor içine yapıştırmaya çalışılıyor fakat ilk kez yapacağımız için ve Keremin yaşı küçük olduğundan öncelikle yapışkanın işlevini ve renkli kağıtları yapıştırmasını öğrensin istedim. Daha çok yapışkanla oynamayı sevdi, müsade ettim bir müddet kendi halinde tutkalı bir o yana bir bu yana sürdü. Kısa sürüyor ama güzel vakit geçiriyor.

Ellerimizi temizledikten sonra biraz çizim çalışması yaptık. bol bol çizim yaptı, iki çizik çekiyor "ibyayim keyem" diyor kendi adını yazıyormuş güya :) ayten yaz diyorum iki çizik daha çekiyor. Favori çizimimiz şu sıralar yağmur. tak tak kalemi hoyratça kağıda vurup duruyor virgül benzeri şekiller oluşunca " bak yaaamuy" yağmuru severim ama seninki bir başka güzel be kuzum

Bu çizim işi ile epey uğraştı. Sonrasında bir arkadaşın bloğunda gördüğüm kolay hazırlanması nedeniyle hoşuma giden bir işe koyulduk. Kerem'e su olsun o bile yeterdi, çok eğleniyor suyla oynarken. Bazen içsin diye verdiğimiz bir bardak sudan bir yudum alıp elini içine tıkıp ıslatmaya calısıyor. Bu oyunumuzda 3 farklı kavanoza su koyuyoruz, daha fazla yada az da olur. Farklı bir kabada koyulabilir. Benim kış hazırlıkları için kavanoz bol oldugundan suyun dökülme durumu daha zor olur diye bunu seçtim. İçine şu 23 nisanlarda sınıfı süslediğimiz grafon kağıtlarından kesip koyuyorsunuz. Ben Kereme koydurttum çünkü tüm işi kendi yapmak istiyor. Sonra kasıkla suyun renk degiştirmesini sağlıyor. Karıştırmak zaten bu oyundaki favorisi oldu. Uzun uzun karıştırıp, kavanoz değiştirdi. Bu arada renklerden örnek verdim ama aklı sudaydı. Su karıştırmaya bayıldığından oyundan kaldırmak için hadi gel dökelim işine giriştik o zaman kabul etti, suları kendisi döktü :) Bu oyunun orjinalini de şu blogda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder