7 Kasım 2012 Çarşamba

Keremin Kitaplığı-11

Kereme kitap okurken farkettim,  her gün okuduğumuz kitaba bile ilk kez okuyormuş gibi ilgi gösteriyor. Çocuklar böyle sanırım, 2 yaş civarı sıkılma sorunu yaşamıyorlar. Fakat yeterince kitabı olsada ben sıkılmaya başladım diyebilirim :) Bu nedenle yine yola koyulup Kızılaydaki İş Bankası Kültür Yayınlarını ve Yapı Kredi Yayınlarını ziyaret ettim. İş Bankası Yayınlarında artık almadığımız elle tutulur bir kitap bulamadım, Bu nedenle çıkartma kitabı ile konusu itibariyle dikkatimi çeken iki kitabı aldım çıktım.

Çıkartma kitabını çok seviyor çocuklar, birşeyler yapmak, yapıştırmayı becerebilmek hoşlarına gidiyor, bununla beraber el becerilerini de geliştiriyorlar. Bir kaç çıkartma kitabından sonra artık çok daha mantıklı ve kolay yapıştırıyor. Bu çıkartma kitabını hep görüyordum ama kışa denk gelmesi için bekletmiştim, şimdi zamanlaması daha iyi oldu :)
Kardeş konusu geçen kitapların Kerem'in kardeş olayına alışmasına yardımı dokunacağını düşündüğümden şu iki kitabı da bulmuş olduğuma seviniyorum. İlki Yavru penguenin gelecek kardeşine dair hayallerini anlatıyor, çok sevimli resimleri var. İkincisi ise kardeşliğin ne kadar güzel bir bağ olduğunu anlatıyor.
 
Nasıl unuturum :) Birde İş Bankası Kültür Yayınlarının Harika Bilim Serisi Keşfedin'in bir kitabı olan Büyük Makineler kitabını aldım. Harika bir kitap, Kerem bayıldı. Bu kitabı tek seferde 5 kez okumak zorunda kaldım. Resimleri okadar dikkatle inceliyorki şaşıp kalıyorum. Çok beğendi bende çok mutlu oldum. Heralde favori kitabımız bu oldu ve her akşam kaçış yok bu kitap mutlaka okunacak :) Sayfa ve resim kalitesi çok iyi. Sayfalar açılarak büyüyor, içerisinde trenden uçağa, vinçten gemiye kadar bir sürü makine resmedilmiş ve nasıl çalıştığı anlatılmış. Kitap aslında 8-13 yaş grubu için hazırlanmış ama her yaş erkek çocuğu bu kitaptan hoşlanacaktır.
Yapı Kredi Yayınlarının satış yeri İş Bankası yayınlarına yakın olduğundan öyle bir uğramak istedim. Öncesinde herhangi bir araştırma yapmadığımdan pek beklentimde yoktu fakat çok hoşuma giden kitaplara rastladım. Denemek için içinden 3 tane kitap seçtim.
Bunlardan ilki bir tavşancığın kışın ortasında yiyecek bir şey bulamaması ve sonrasında bir elma ağacına rastlamasını konu alıyor. Tavşancığın boyu tek bir elması kalan ağacın dalına uzanıp  almasına yetmediğinden fare ve tilkiden yardım istiyor. En son ayıcıkla mutlu sona erişiyorlar. Ana tema yardımlaşma ile ilgili. Resimleri çok beğendim, alırken diğer kitaplardan farklı olarak kış teması işlenmesi dikkatimi çektiğinden Kerem'e de ilginç gelecektir diye düşünmüştüm. Yanılmamışım. Kerem kitabı anlatırken bir resimlere bir bana bakıp durdu. Konuyu anlamaya çalıştığı çok belli oluyordu, bayağı birşeyler kavradığına eminim :) Kitabı resimleyen ve yazanın bir Türk olması ayrıca hoşuma gitti.
İkinci kitabımız üç kedicikle ilgili. Bu üç kedicik; Piti, Pati ve Pus. Çatıda bulutsuz gökyüzünde yıldızları seyrederken içlerinden biri kayan yıldızları gören birinin o sırada tuttuğu dileğin gerçekleşeceğini söylemesi ile diğer bir kediciğin bundan çok etkilenmesini konu alıyor. O kadar etkilenmişki kedicik başı hep havada yıldızlara bakıyor. Diğer ikisini bu durum kaygılandırdığından bir plan yapıp arkadaşlarını bu durumdan kurtarmaya çalışıyorlar. Çok şirin resimlenmiş, güzel bir kitap. Arkadaşlığın güzelliğini konu almış. Ne güzel yazmışlar ama pek özendim yazara :)
Kitabı resimleyen kişi bir Türk olduğundan ayrıca hoşuma gitti. İç resimlerinden bir kaçı;


Üçüncü kitap ise sevimli bir maymuncuğu anlatıyor. Bu maymuncuk ormanda sıkıcı bir gün yaşıyor, mango ve kivi yiyor, gölde yüzüyor ama sıkıntısı geçmiyor. Dolaştığı bir sırada ormandaki arkadaşlarının toplanıp konuştuğunu görüyor. Daha önce mızıkçılık yaptığından arkadaşları oyunlarına almayacaklarından gizli gizli onların konuşmalarını dinliyor. Arkadaşları Ormanın kralı diye yeni bir oyun oynamak istiyorlar ama kralın kim olacağına karar veremiyorlar, en son ormana ilk gelen yabancının kral olmasının en adili olduğunu kararlaştırıp, beklemeye koyuluyorlar. Bunları duyan maymuncuk hemen kılık değiştirip kendini bir yabancıymış gibi tanıtıyor ve kral oluyor bu oyunda. Oluyor olmasına da istekleri bir türlü bitmiyor, bu kraldan usanan hayvanlar ise yeni bir planla kraldan kurtulmaya çalışıyorlar. Resimleri canlı ve hikayeyi tam özetler cinsten. Bu nedenle okuma yazma bilmeyen çocuklar sadece resimlerden hikayeyi çıkarabilirler. Kerem resimlere bakıp epey bir yorum yaptı :)
Bu üç kitapla YKY nı tutmuş oldum, diğer kitaplarını araştıyor olacağım. Bir kaçını gözüme kestirdim ama daha vakti var, bunları özümsemek gerek diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder