6 Haziran 2013 Perşembe

Ruh Bakımı


Bir isim bir kitaba bu kadar yakışabilir, bu kadar uygun olabilirdi. Kitabı okuyup bitirdiğinizde ruhunuzda iz bıraktığını herşeyden öte yenilendiğini fark ediyorsunuz. Tekrar tekrar okunabilecek, her defasında farklı noktalar tespit edilebilecek bir kitap. Öyle ki geceleri okunmasını önermiyorum uykunuzu kaçırabiliyor. Metin Karabaşoğlu, çevrede çoğu insanın düşünemediği noktaları yakalamış, vaziyetleri farklı bakış açılarından yaklaşmış. Okuyunca hayran kalıyorsunuz.

Millet olarak zor günler yaşıyoruz. En çokta birbirimizi anlamak adına. Gezi Parkı eylemi ile başlayıp ilerleyen günlerde çıkabilecek sonuçlardan rant elde etmek isteyenlerinde karışması ile savaş alanına dönmüş meydanlar gördük...Çok da bahsetmek istemiyorum, her yerde görmekten bıkkınlık geldi açıkcası. Umuyorum güzel sonuçlar çıkacak, insanlar geçmişte yapılan zulümlerin de kendi yaşadıklarından farklı olmadığını anlayacaklar. Daha çok anlayıp anlaşılacağız. Benim söz etmek istediğim hepimizin kaos ortamında çok net belli ettiğimiz ruhlarımızın ne denli bencil ve hasarlı olduğu. Ne denli anlayıştan uzak, bir o kadar saldırgan olduğu. İnsan olarak nasılki mevsimine göre kendimize çekidüzen veriyorsak, ruhumuzu da unutmayıp zaman zaman düşüncelerimizi gözden geçirip bakımını yapmamız gerekiyor. Bu kitap bana bu bakımı yapmamda oldukça yardımcı oldu.Özellikle çocuklar üzerine yapılan tespitleri çok beğendim. Aynı ihtiyacı duyan duymayan herkese öneriyorum. Kitap bittiğinde size de yaramış olduğunu göreceksiniz.


Farklı konu başlıkları arasından süzülmesi nedeniyle birbirinden bağımsız hoşa giden bir kaç satır... tek tek yazmaya zamanım olmadığından fotolarını çektim, hem böylece daha çok satır paylaşabildim...










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder