12 Ocak 2015 Pazartesi

Elif Miray 2 Yaşında (Maşallah)

Cennet kuşum 2 yaşını doldurdu. Bebeklik dönemini atlattı Maşallah. Konuşmayı söktü, cümle kurmaya başladı. Önceleri de zorluk çekmede derdini daha rahat anlatıyor artık. Anneciiiimm diye sarılmaları yok mu bambaşka birşey. Her çocuğun ayrı bir güzelliği var.
Az önce Oğlanın küçüklük fotlarına baktım. Hiç unutmam bu yüz ifadesini, bu hareketlerini derken anladım ki zamanla unutuluyor. Yazdıkların sakladıkların yanına kar kalan. Yazayım diyorum artık daha çok, unutsam da ilerde okur hatırlarım. Hep diyoruz ya hayat hızlı akıyor, geçen günler geri gelmiyor... Ahhh ah çok şey var yazacağım bu konuda, neler hissettiğimi anlatmaya edebiyatım yetmez. Zaten anlamak için de sanıyorum benzerini yaşamak gerekir. Bu nedenle yaşayanlar zaten anlayacaktır.

Mirayımın bu aylardaki hallerini yazacak olursam;
- Bir kaç aydır tuvaletini yaparken saklanıyor, kaçıyor, bakma diye söyleniyor. Tuvalet eğitimine hazırlanıyor ya havalar soğuk mayısı bekleriz biz yine.
- Pofidik oyuncakları seviyor, tavşanlarını, kediciğini ve nanesini yanından ayırmıyor. Bir bakıyorum ayağına yastığı almıs pofidiklerini yatırmıs nenene diye ayagında sallıyor. Tarak almıs tüğlerini tarıyor. Bu sac tarama işi içten gelen birsey sanıyorum :) benim öğrettiğim bir durum değil lakin.
- Baba göreve gittiği zamanlarda çocukları yanıma alıp uyumalarını beklerken kitap okuyorum ya hanımın pek hoşuna gitmiş anlaşılan koyuyor pofidiklerini abisinin yatagına yorganı örtüyor kendi de kitabını açıp okumaya çalışıyor. Ölürüm işte ben tam burada :)
- İstediği bir şey olurda hayır cevabı alırsa önce bir küsüyor, totosunu havaya dikip :) fış fış bir havalar gidiyor :) Baktı işe yaramıyor bu defa gelip sırnaşıyor. Annecimmm babacımmm mümkün değil bu ikinci durum işe yaramasın! Yine istediği oluyor hanımın.
- Ebi ebi diye abinin peşindne ayrılmıyor. Abi Arap alfabesini sökerken, kızda be-bi-bü diye etrafta az dolanmadı. Abisinin elifbasını yırttı elinde dolaştırmaktan. Allahtan o kitapla işi bitmiş ikincisine geçmişti o sıralar.
- Büyüdükçe abisi ile oyunları daha iyi oluyor, iletişim netleştiğinden sanıyorum kavgalar azalıyor. Umutluyum bir kaç aya çok daha güzel oyunlar oynayabilirler.
- Şu sıralar abi viral bir hastalık geçirdi, sonrasında kıza geçti. Kıza normalde bakması kolayken hastalık anında nazdan niyazdan tam bir işkence oluyor. Sağolsun 3-4 gecedir uykular delik deşik yeniden. Allahtan baba işyerinden izinli de o ilgileniyor. Yoksa tamda final haftası çok ağır gelirdi bana.
- Saçlarımız uzamamakta direnseler de, çoğunluk abiden kalmaları giysek de, etraftan erkeğe benzetilse de kibarlığı, zerafeti ile tam bir hanımefendi :) Sanıyorum kız çocuğunun tabiatı yaratılışında var bu kibarlık :)
- Bana çok düşkün hala. Ne vakit babasına düşecek merak ve heyecanla bekliyorum :)
Doğum günü için vakit bulduğum bir zaman birşeyler buluşturup elbise diktim. Daha güzel şeyler düşünmüştüm ama vakit bulamadım. Babaanne-dede bizdeyken bakıcısı Satı hanımları ve ailesiyle güzel bir muhabbetle çoluk çocuk kızımızın 2 yaşını dolduruşunu kutladık. Sümeyye ve Zehrayı gören Kerem ve Miray hiç yerinde durmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder