8 Şubat 2015 Pazar

Kuran-ı Kerim ve Kerem

"İnsana ancak emeğinin karşılığı vardır." Necm 39
Can oğul 4 yaş 4 ay 4 günü geride bıraktı. Bugün itibarı ile Kuran-ı Kerim'e geçmiş oldu. Sahihliğinden emin olmadığım bir hadisi şerife göre çocuklarda bu gün çok önemli.
"Çocuklarınızı 4 yaş 4 ay 4 günlük iken rahle başına oturtun"
Osmanlıda çocuklara bu günden itibaren eğitim verilmeye başlanırmış ve bu güne özel merasim yapılırmış.  Bilimsel olarakta bu gün çocuğun algılama gücü ve kuvveti doruk noktasındaymış. Yani beynin fiziksel olarak alım kapasitesi had safhada oluyor. Bundan sonrada zihinleri eğitime açık oluyor.

Kreşte seçmeli ders olarak başladığında, ben bu kadar hızlı ilerleyeceğine ve oğlanın bu kadar hevesle bu işe sarılacağına ihtimal vermemiştim doğrusu. Ne öğrense kardır diyerek başladığımız bu işte çok hızlı ilerlemesi sanıyorum Allah'ın çocuklar üzerindeki hikmetlerinden bir tanesidir. Arap alfabesi çok çabuk öğreniliyor, kullanılan kaynaklar ve öğreten hocalar da iyi olunca sonuç çabuk elde ediliyor.
Baba sağolsun her akşam çalıştırarak oğlana destek oldu. Ben bir şey öğretirken çabuk sinirlendiğim için çocuğu olumsuz yönde etkilemek için uzak durmaya çalıştım. Sonra sonra dikkat ederek benimle de Türk Alfabesi çalışmaya başladı. Şimdilik iyi gidiyoruz, bakalım. O da ayrı biz konu. Sonuca ulaşınca yazacağım nasipse. Emeklerin en güzeli sana olan yavrum.
Evlat can diyoruz ya her geçen gün daha bir başka bağlanıyoruz. Bir evlat büyütürken aslında Allah'ın gücüne daha bir hayran kalıyoruz. Rabbime şükürler olsun bu güzellikleri bize emanet etmiş, Onlara doğru yolu gösterirken bizi de doğru yolda daim kılsın inş.
Hayal ediyorum, bir gün gelecek evladım Kuran'ı açacak okuyacak, sonra ara verdiğinde anne ve babasını düşünecek ve onlar için dua edecek. Belki bir yetişkin olduğunda bize yaşattığı mutluluğu bir başka güzel evlat ona yaşatacak. Bahtın Kuran üzerine daim olsun evladım. Sen beni mutlu ettin, Rabbim de seni mutlu etsin.

2 yorum:

  1. Maşallah Ayten'cim, daha nice güzel günlerini gör inşallah evlatlarının.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Medine sensin sanırım. Amin güzel kalpli arkadaşım. Senin dilinden daha çok dua almak isterim, Rabbim evlatlarımızı iyilerle karşılaştırsın hep.

      Sil